Artykuły

Treliński i Domingo robią rewolucję!

Terror, totalitaryzm, krwawa rewolucja… w wydaniu wizjonera, Mariusza Trelińskiego wyglądają zjawiskowo i strasznie.

Mariusz Treliński słynący z zaska­kujących inscenizacji operowych (m.in. Madame Butterfly, Król Roger czy Don Giovanni) połączył swe si­ły ze światowej sławy tenorem Placido Do­mingo oraz jego Operą Waszyngtońską. Wy­reżyserował utwór Umberto Giordano pt. Andrea Chénier. Andrea Chénier to po­stać historyczna, zasłynął nie tylko jako po­eta, lecz przede wszystkim jako uosobienie ideałów przyświecających Rewolucji Francu­skiej. Druga z arii Chéniera, Come un bel di maggio, to autentyczny poemat napisany przez niego w noc przed egzekucją. Treliński jak zwykle zaskakuje — w jednym akcie epatu­je feerią barw i wyrafinowanych strojów (tym razem w stylu glamour), po to, by w kolejnym zaskoczyć niemal pustą sceną i bohaterami odzianymi w mundury przywołujące skoja­rzenia z chińską rewolucją kulturalną. Nad wystawieniem Andrea Chénier czuwali sprawdzeni współpracownicy Mariusza Tre­lińskiego: peruki wymyślił Robert Kupisz, niezwykłe dekoracje zaprojektował Boris F. Kudlička, a kostiumy Magdalena Tesławska i Paweł Grabarczyk.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji