Przewodnik po „Dialogu”
Aby ułatwić pracę kierownikom literackim teatrów i wszystkim osobom szukającym repertuaru, uporządkowaliśmy sztuki drukowane w „Dialogu” od początku ukazywania się pisma według liczby występujących w nich postaci, z podziałem na role męskie i kobiece.
Wystarczy wybrać w panelu Filtrowanie pożądaną liczbę i rodzaj ról, by uzyskać spis utworów spełniających to kryterium i numery „Dialogu”, w których zostały opublikowane. Wpisując w panelu nazwisko autora, ograniczymy wyniki wyłącznie do utworów jego autorstwa.
Zestawienie obejmuje wszystkie numery „Dialogu” do kwietnia 2021 roku włącznie. Pominięto pozycje przeznaczone dla telewizji, słuchowiska i scenariusze filmowe, a także utwory, w których liczba postaci i ich płeć jest trudna do ustalenia (np. Skrzypek opętany Leśmiana).
Kliknięcie w nazwisko autora na liście utworów spowoduje wyświetlenie wszystkich jego dzieł ujętych w tym zestawieniu, natomiast kliknięcie w informację o numerze „Dialogu” wyświetli spis utworów publikowanych w danym numerze czasopisma.
- Frank V - Opera bankierska Dürrenmatt Friedrich „Dialog” 1962, nr 2 Ról męskich: 14 Ról kobiecych: 5 Sztuka zawiera sceny zbiorowe i specyficzne problemy obsadowe do rozwikłania przez reżysera.
- Kanada Kurczab Jan „Dialog” 1962, nr 2 Ról męskich: 6 Ról kobiecych: 6
- Krzywda Tou O, czyli Śnieg w lecie Kuan Han-k`ing „Dialog” 1962, nr 2 Ról męskich: 7 Ról kobiecych: 2 Sztuka zawiera sceny zbiorowe i specyficzne problemy obsadowe do rozwikłania przez reżysera.
- Sonata widm Strindberg August „Dialog” 1962, nr 2 Ról męskich: 8 Ról kobiecych: 6