Łódź będzie promować swoje festiwale podczas letnich imprez
Łódź będzie promować tego lata swoje festiwale na największych polskich imprezach muzycznych. Pojawiać się będzie na nich specjalne stoisko pod hasłem "Łódź - miasto festiwali" - w ramach starań miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Promocja będzie trwała przez całe wakacje i obejmie trzy największe festiwale muzyczne: rozpoczynający się w piątek Open'er Festival w Gdyni, Off Festival w Mysłowicach (8-10 sierpnia) oraz Coke Music Festival, który odbędzie się 22-23 sierpnia w Krakowie.
- Nasze wydarzenia kulturalne są do wzięcia od zaraz, ale musimy o nich informować. Podczas koncertów możemy dotrzeć do tej grupy ludzi, którzy są najbardziej zainteresowani kulturalną wędrówką po kraju - powiedział podczas czwartkowej inauguracji akcji wiceprezydent Łodzi, Włodzimierz Tomaszewski.
Festiwalową Łódź promować będzie specjalne stoisko z pięcioma automatami do gry, poświęconymi najważniejszym łódzkim festiwalom: Festiwalowi Dialogu Czterech Kultur, Międzynarodowemu Festiwalowi Komiksu, Camerimage, Foto Festiwalowi i Festiwalowi Gór. Znajdą się tam także wygodne pufy i albumy o Łodzi, które publiczność może przeglądać w przerwach między koncertami, oraz ścianka do wspólnego fotografowania się z Kapitanem Kulturą.
Na szerokokątnym ekranie wyświetlany będzie film promujący Łódź jako Europejską Stolicę Kultury 2016, a nad wszystkim górować ma komiksowa panorama miasta nadrukowana na poszyciu namiotów.