Teatr
Sofoklesowska Antygona w polskim teatrze zaczyna stanowić libretto… musicalowe. Po doświadczeniach Andrzeja Wajdy, który uwspółcześnionemu Chórowi narzucił śpiew do muzyki Stanisława Radwana, podobną próbę podjął dyrektor artystyczny słupskiego Teatru Dramatycznego Ryszard Jaśniewicz, któremu zdaje się nie wystarczać świetny przekład Stanisława Hebanowskiego. Pomieszczony w programie wiersz Olgi Jackowskiej, słynnej Kory, przestrzega jednak przed zbytnim entuzjazmem dla takiej formy. Ku przestrodze przepisujemy jedną ze zwrotek songu Kreon:
„Bój się teraz
ty Kreonie
nie zaśniesz przeze mnie
gdy zechcę będę szczurem
dotrę do ciebie
przez najmniejszą dziurę
gdy zechcę będę
karaluchem
będę d szeptać
przekleństwa do ucha
a mogłam być cieniem
w upalne południe
czułą kochanką
w środku nocy”