Artykuły

Powrót Norwida

Mniej więcej 30 lat temu bardzo wpływowy wówczas krytyk orzekł, że czas Norwida bez­powrotnie minął, że już nie wróci na afisz te­atralny. Tymczasem jest odwrotnie: w Akade­mii Teatralnej Teresa Budzisz-Krzyżanowska pracuje ze studentami nad Aktorem, w Mro­wisku, scenie laboratoryjnej Teatru Rampa, Grzegorz Mrówczyński przygotowuje kame­ralną wersję Kleopatry i Cezara, wreszcie w Teatrze Narodowym na Scenie przy Wierz­bowej Michał Zadara daje pierwszorzędną premierę Aktora (na zdjęciu Ewa Wiśniewska i Oskar Hamerski). Zwłaszcza ten ostatni spektakl dowodzi żywotności tekstu i koncepcji teatralnej poety wciąż niedocenianego przez sceny — Zadara to dostrzegł i twórczo wykorzystał, wypełniając, jak mawiał Norwid, „milczące chwile dramy” sugestywną akcją sceniczną. Dzięki temu opowieść o krachu spółki na giełdzie sprzed 150 lat brzmi dziwnie znajomo.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji